47488391_959602240915994_826407567236058
Skrolla ner för att hitta din  kurs

GRUNDKURS 4/9 LÖR kl 11.00 12 ggr 1250kr

 

"Yoga som träning" den här grundkursen ger dig en introduktion till Ashtangayogans grunder och riktar sig både till dig som aldrig provat yoga tidigare men även till dig som redan tränat andra typer av yoga men vill lära dig Ashtangayoga ordentligt från grunden.

Upplägget för kursen är att du tränar 2ggr/vecka i 6 veckor.

6 st lördagar   kl 11-12.15

6 st torsdagar kl 18 -09.15

Lördagar är grunden i kursen och här lägger vi till nytt för varje lördag. Torsdag är en repetition på lördagen och på så vis kommer vi lättare in i Ashtangayogans system.

Vi börjar med en kort introduktion till yogans filosofi följt av en gradvis inlärning av Solhälsningar, stående asanas (positioner) och en del av Ashtanga yogans första serie. Fokus ligger framför allt på att lära sig att synkronisera andning och rörelse (så kallad vinyasa krama), få kunskap om Bandhas (energilås i kroppen) och Drishti (fokus för ögonen). Du lär dig också hur du tränar och rör dig på ett säkert sätt för att undvika skador och istället bygga upp kroppen att bli både stark och smidig.

 - Matta finns om ni inte har en egen och ät inte 2 timmar innan.

 

STELA MÄN 5/9 SÖN kl 15.00 8ggr 1250kr

Är du man/kille som brukar säga att du är ”stel som ett kylskåp” eller definitivt för stel för att börja med yoga? Då är denna kursen för dig!

Den här kursen är för dig som är man och nyfiken på yoga men kanske tror att du inte kan utöva yoga för att du är för stel. Det beror till stor del på media, där yoga ofta presenteras av kvinnor i ställningar som kräver smidighet. Men yoga handlar egentligen väldigt lite om smidighet. Du blir visserligen smidigare av utövandet, men den största vinningen är en ökad medvetenhet om andning och effekterna i kroppen. Yogan ger ett lugn som är skönt att befinna sig och ett allmänt välmående som påverkar dig vardagen på ett positivt sätt.

Kursen har ett holistiskt perspektiv med syfte att träna hela kroppen, fysiskt och mentalt. Du får ökad rörlighet, balans, kroppsmedvetenhet och förmåga att fokusera. Vi avslutar alltid med en stunds avslappning.

 - Matta finns att låna , Ät inget 2 timmar innan pass.

YIN YOGA MÅN 6/9 kl 18.40 8ggr 1250kr

En lugn meditativ yogaform där du fokuserar på lugna andetag som tar dig till yin-delarna i kroppen såsom skelett, bindväv, ligament och inre organ, de så kallade meridianerna.

Du stannar i varje ställning mellan 3-5 min och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden och slappnar av och låter kroppen och dina muskler slappna av helt i det lugna andetaget.  En skön yogaform som passar alla i dagens höga tempo och ett bra komplement  till Ashtangayogan. Vi börjar eller slutar klassen med en kortare meditation.

FORT.S  STELA MÄN TIS 7/9 kl 18.30 8ggr 1 250 kr

För er som gått grundkursen