47398355_730057477381230_668009191827937
47480387_386965922040278_679749314850848

GRUNDKURS

"Yoga som träning" den här grundkursen ger dig en introduktion till Ashtangayogans grunder och riktar sig både till dig som aldrig provat yoga tidigare men även till dig som redan tränat andra typer av yoga men vill lära dig Ashtangayoga ordentligt från grunden.

Upplägget för kursen är att du tränar 2ggr/vecka i 6 veckor.

6 st lördagar   kl 11-12.15
6 st torsdagar kl 18 -09.15

Lördagar är grunden i kursen och här lägger vi till nytt för varje lördag. Torsdag är en repetition på lördagen och på så vis kommer vi lättare in i Ashtangayogans system.

Vi börjar med en kort introduktion till yogans filosofi följt av en gradvis inlärning av Solhälsningar, stående asanas (positioner) och en del av Ashtanga yogans första serie. Fokus ligger framför allt på att lära sig att synkronisera andning och rörelse (så kallad vinyasa krama), få kunskap om Bandhas (energilås i kroppen) och Drishti (fokus för ögonen). Du lär dig också hur du tränar och rör dig på ett säkert sätt för att undvika skador och istället bygga upp kroppen att bli både stark och smidig.

ANMÄLAN GÖRS PÅ MEDBORGARSKOLANS HEMSIDA

Lärare: Gunilla Sandberg

STELA MÄN GRUNDURS ASHTANGA

"Yoga som träning", här lär du dig grunderna i yoga och bygger styrka och smidighet från grunden, du kommer att guidas igenom olika positioner en efter en och bygga på efter hand. Redan efter ett par gånger kommer du att känna dig mer stark, flexibel och rörlig. Yogan motverkar även stress, utbrändhet och sömnlöshet.

ANMÄLAN GÖRS PÅ MEDBORGARSKOLANS HEMSIDA

Lärare: Gunilla Sandberg

FORTSÄTTNING KURS ASHTANGA/ STELA MÄN

Fortsättningskurs för dej som gått grundkursen och vill fortsätta. Här bygger vi på med fler ställningar och du kommer att guidas igenom de olika positionerna. Yogan stärker din kropp och gör den smidigare. Det är en träningsform för både kropp och själ. Yogan motverkar även stress, utbrändhet och sömnlöshet. 

Lärare: Gunilla Sandberg

ASHTANAGA HALVA SERIEN

En klass för mer erfarna. Lärararen leder klassen genom Suryanamaskara A & B (solhälsningar) stående och sittande ställningar fram till Navasana och avslutas med nedvarvningssekvens. I ett ganska högt tempo med fokus på lugna djupa andetag.Passar dom som utövat lite mer och börjar känna sig nyfikna.

Lärare: Gunilla Sandberg

MYSOREKLASS ASHTANGA

Rulla ut din matta och tillsammans leder jag dig i din takt och lär ut ställningarna en efter en. Som att ha en egen P.T. inga förkunskaper krävs här får du guidning format för just dig.

Det är dropp in system, tänk att du behöver ge din träning 75 minuter.

En klass som passar alla. Nybörjare som erfaren. "Allt som krävs är ett öppet sinne"

Gunilla Sandberg

YINYOGA

En lugn meditativ yogaform där du fokuserar på yindelarna i kroppen som skelett, bindväv, ligament, inre organ de så kallade meridianerna.

Du stannar i varje ställning mellan 3-5 min och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden och slappnar av och låter kroppen och dina muskler slappna av helt. En skön yogaform som passar alla i dagens höga tempo och ett bra komplement  till ashtangayogan. Passar nybörjare som van utövare

Lärare: Gunilla Sandberg

640-532336496-om-symbol.jpg